پنجشنبه, 10 فروردین,1396
Menu

تاریخچه و خط مشی

تاریخچه

نیروی برق در محدوده جغرافیایی شرکت توزیع نیروی برق قزوین در سال 1310 آغاز شد. تامین برق ابتدا توسط بخش خصوصی از طریق یکدستگاه دیزل ژنراتور 100 کیلو واتی بود و بتدریج با افزایش مصرف دو دستگاه دیگر با قدرت 688 کیلو وات به آن افزوده گردید با تاسیس وزارت آب و برق در سال 43 نیروگاه قزوین با داشتن 5 دستگاه دیزل ژنراتور بقدرت 2500 کیلووات که تحت پوشش برق تهران قرارداشت به شبکه سراسری برق متصل گردید.

بر اساس مصالح وزارت نیرو از تاریخ از برق منطقه ای گیلان منفک و تحت پوشش شرکت جدیدالاتاسیس زنجان قرار گرفت و از ابتدای سال 1372 بر اساس سیاستهای وزارت نیرو مبنی بر تشکیل شرکت های توزیع، در قالب شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین عهده دار تامین و توزیع نیروی برق محدوده منطقه جغرافیائی قزوین گردید.

از ابتدای سال 1382 سهام شرکت های توزیع مربوط به شرکت برق منطقه ای زنجان به شرکت مادر تخصصی توانیر منتقل گردید و زیر نظر شرکت متبوع انجام وظیفه می نماید.

خط مشی

اهداف:
  • انجام فعالیت هابدون عدم انطباق
  • بهبود مستمر کیفی، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محصولات، قرآیندها و خدمات
  • برآورده سازی نیاز‌های مشتریان برون و درون سازمانی
  • انطباق با الزامات قانونی و استانداردهای مرتبط ملی و بین المللی
  • پیشگیری از صدمات و حوادث انسانی و مدیریت ریسک‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • رشد و ارتقاء فرهنگ سازمانی در انجام امور و پیروی از منشور اخلاقی شرکت
  • حرکت در چارچوب خط مشی‌ها و استراتژی‌های تبیین شده شرکت
مأموریت شرکت:

ارائه خدمات توزیع نیروی برق پایدار، بهره‌ور، آسان و ایمن به همه شهروندان استان قزوین و تلاش در در ارتقاء کمی و کیفی خدمات

چشم انداز شرکت:
  • همواره یکی از سه شرکت برتر توزیع کشورکه کلیه فعالیتهای خود را مطابق استانداردهای صنعت برق ایران به انجام میرساند باشیم
  • برتری در میان شرکت ها و دستگاههای استانی در ارزیابی عملکرد سالیانه
دستیابی به خط مشی:
  • شرکت، با اعتقادبه محور بودن نیروی انسانی با انگیزه و توانمند;استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت بر مبنای ISO9001 و ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بر مبنای OHSAS18001 را به عنوان زمینه ساز چرخه بهبود مستمر و نیل به اهداف، چشم‌انداز وماموریت فوق، انتخاب نموده است.
  • مدیر عامل و مدیران ارشد مسئولیت حصول اطمینان از درک کامل خط مشی، روش های اجرایی، اهداف و برنامه هاودیگر الزامات توسط کلیه کارکنان و نیز تامین کنندگان و پیمانکاران را به عهده دارند.
  • پیشنهادات و توصیه های مفید کارکنان و مشتریان در ارتباط با بهبود سیستم مدیریت یکپارچه شرکت همواره مورد استقبال بوده و حتی‌المقدور اجرا خواهند شد.

منشور اخلاقی

ما اعتقاد داریم که:
  • خدمات ما موجب غنا و تعالی زندگی مردم میشودو روابط بین ما و مردم را تقویت مینماید.
  • کلید رمز موفقیت شرکت در رضایت ارباب رجوع است.ما در هنگام ارائه خدمات به این ویژگی پایبندیم.
  • اعضای شرکت به عنوان ارزشمندترین منابع به حساب می آیند.لذا تردیدی در اثرگذاری پندار و رفتار و کردار آن ها در همه مراجعین نداریم.
  • مطمئنا موفقیت مادی شرکت مورد توجه است ولی ما آن را وسیله ای برای تامین هدفی گسترده‌تر که ارائه خدمات مناسب به مشترکین میباشد، میدانیم.
  • ما همواره ارزش های ذیل را که منبع هدایت ما در ارائه خدمت خداپسندانه به ارباب رجوع می‌شود را فراموش نخواهیم کرد:
    • در هر شرایط به اصول اخلاقی و صفات معنوی پای‌بندیم.
    • نظم، آراستگی، وقت شناسی و آمادگ برای ارائه خدمت به ارباب‌رجوع را از اصول مسلم و قطعی موفقیت خود میدانیم.
    • فرهنگ پاسخگو بودن در مقابل ارباب رجوع را از بستر‌های خود و شرکت میدانیم.
    • رعایت ادب، نزاکت، عدالت و انصاف را رمز بقاء شرکت تلقی میکنیم.
    • این باور‌ها و ارزش ‌های اخلاقی تعیین کننده نوع رابطه است که ما با ارباب رجوع برقرار میکنیم.
    • همواره حق با مشتری و ارباب رجوع میباشدومیباید از رضایت‌مند بودن مشتری به سمت خرسند نمودن آن حرکت کرد.