طراحی سایت
راه اندازی کسب و کار، آسان به نظر می رسد اما برای اینکه در کار خود موفق شوید، باید یک استراتژی بازاریابی خوب داشته باشید. شما باید بتوانید وظایف و مسئولیت های کارکنان خود را به درستی مدیریت کنید و به همه جزئیات توجه کنید. برای هر کسب و کاری، حضور در فضای آنلاین بسیار مهم است؛ بنابراین شما باید با داشتن یک وب سایت، کسب و کار خود را شروع کنید. طراحی سایت برای موفقیت کسب و کار حیاتی است و بهترین راه برای نشان دادن کسب و کارتان به اکثریت مردم است. اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا شما باید یک وب سایت کسب و کار ایجاد کنید یا خیر، ما به شما با ارائه چند دلیل کمک می کنیم تا بدانید:
اعتبار فوری
اگر یک وب سایت طراحی کنید، به کسب و کارتان اعتبار فوری می دهید. تعداد افرادی که ترجیح می دهند محصولات مورد نیازشان را در اینترنت جستجو کنند، هر روز افزایش می یابد. اگر شما یک وب سایت ندارید که مردم، محصولات مورد نیاز شان را پیدا کنند؛ رقبای شما جایگزین می شوند و آن ها از رقبای تان خرید خواهند کرد. بنابراین اگر می خواهید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید، داشتن وب سایت برای کسب و کار شما، قدم مهمی برای رسیدن به این هدف است.
دسترسی
اگر شما یک وب سایت داشته باشید، مشتریان بالقوه تان به راحتی به تمامی اطلاعاتی که نیاز دارند، دسترسی پیدا می کنند. اگر شما در قسمت محصولات جدید، اطلاعات فروش، تبلیغات و یا حتی استخدام های شغلی به روز رسانی هایی انجام دهید، مشتریان شما فورا از آن آگاه خواهند شد. وب سایت شما موجب دسترسی مشتریان تان به شما می شود و شما حتی می توانید از طریق پست الکترونیکی در مورد محصولات خود اطلاع رسانی کنید. به همین دلیل، یک وب سایت موثرترین راه برای حفظ مشتریان کسب و کار تان است.
تجارت الکترونیک
روز به روز، مردم، بیشتر و بیشتر ترجیح می دهند از خدمات تجارت الکترونیک استفاده کنند. زیرا می توانند به راحتی از خانه سفارش بدهند و از خانه خارج نشوند و از این فروشگاه به آن فروشگاه نروند. بازار تجارت الکترونیک به طور مداوم گسترش می یابد و شما می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب وکار شما نیز گسترش خواهد یافت؛ البته اگر شما تصمیم داشته باشید که وب سایت داشته باشید. شما قادر به فروش محصولات تان به تعداد بیشتری از مردم هستید و پول بیشتری به دست می آورید.
پس انداز
داشتن یک وب سایت، مطمئنا به صرفه جویی در هزینه های شما کمک می کند، زیرا برای طراحی سایت نسبتا با کیفیت به پول زیادی نیاز ندارید. طراحی سایت، قطعا یک راه مقرون به صرفه برای تبلیغ کسب و کار شماست. تبلیغات چاپی مثل روزنامه، پوستر، کاتالوگ و... بیشتر هزینه ایجاد می کنند، بنابراین شما باید گزینه ای بسیار ارزان تر مانند طراحی سایت را برای تبلیغ کسب و کارتان در نظر بگیرید.
خدمات مشتری
زمانی که شما یک وب سایت داشته باشید، کسب و کارتان همیشه برای مشتریان تان در دسترس است. ارائه خدمات به مشتریان از طریق سایت، بسیار ساده تر است. شما تنها به یک تیم خوب نیاز دارید تا به طور موثر خدمات پشتیبانی مشتری را انجام دهند. این یک راه عالی برای مشتریان شماست تا به شما اعتماد کنند و از شما خرید کنند.
وبلاگ
هنگامی که وب سایت خود را راه اندازی کردید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای کسب و کارتان انجام دهید، این است که وبلاگ داشته باشید. شما می توانید در مورد محصولات خود مطلب بنویسید و عکس و ویدئو ها را به اشتراک بگذارید تا مشتریان بالقوه تان در مورد کسب و کارتان بیشتر بدانند. هنگامی که شما کار وبلاگ نویسی را شروع می کنید، خواهید دید که این کار، چقدر برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان و همچنین ارتقاء کسب و کار تان مهم است.
بازاریابی
اگر خودتان صاحب یک کسب و کار باشید، مطمئنا اهمیت بازاریابی خوب را می دانید. هنگامی که شما یک استراتژی بازاریابی خوب ایجاد می کنید، مطمئنا کسب و کارتان را به موفقیت می رسانید. طراحی سایت، یک نوع از بازاریابی است و به حضور آنلاین شما کمک می کند تا بهتر دیده شوید.
مشتریان بیشتر
مهم نیست که شرکت شما تعداد زیادی مشتری دارد، شما همیشه نیاز به مشتری بیشتر دارید؛ زیرا تعداد بیشتر مشتریان باعث می شود شما روی کسب و کار خود بیشتر سرمایه گذاری کنید. مطمئن باشید اگر وب سایت داشته باشید، مشتریان تان هر روز بیش تر و بیش تر می شوند و کسب و کارتان به طور مداوم توسعه می یابد.
داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری بسیار مهم است و مهم نیست که اندازه آن چقدر است، اگر می خواهید کسب و کارتان سودآور باشد، باید به دنبال طراحی وب سایت باشید.
طراحی سایت موفق در نه گام آسان
قطعا یک وب سایت موفق در یک روز طراحی نشده است. از نکات زیر می توانید برای طراحی سایت موفق در نه گام آسان استفاده کنید:
گام اول – یک استراتژی برای سایت خود ایجاد کنید.
هر کس می تواند یک وب سایت بسازد و آن را تبلیغ کند. چگونه وب سایت شما می تواند به استراتژی برند شما مرتبط باشد؟ اگر پاسخ این سوال را نمی دانید، هرگز یک وب سایت موفق نخواهید داشت و داشتن وب سایت حتی می تواند برای کسب و کار شما مضر هم باشد. وب سایت شما یکی از عومل بسیار مهم در برندسازی اینترنتی است اما شما باید به وضوح، نقش وب سایت خود در فضای وب را شناسایی کنید. آیا می خواهید از سایت تان برای خدمت رسانی به رسانه های سنتی تان بهره ببرید؟
گام دوم – از اشتباهات طراحی سایت رسانه ای اجتناب کنید.
محتوای خوب، شایسته یک وب سایت بسیار جذاب است. اما یک وب سایت موفق، بیشتر باید روی انتخاب رنگ ها و فونت های خوب تمرکز داشته باشد. این دو مورد اولین برداشت کاربران اینترنتی از یک سایت را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر بازدیدکنندگانی که اولین بار به سایت مراجعه می کنند را بمباران تبلیغاتی کنید، آن ها نمی توانند محتوای مورد نظرشان را بیابند و احتمال دارد شما آن ها را برای همیشه از دست بدهید. اشتباهات طراحی سایت رسانه ای می توانند برای سایت شما هزینه زا باشند و درآمد سایت را کاهش بدهند.
گام سوم – محتوای رایگان، غیر رایگان و ترکیبی انتخاب کنید.
تصمیم گیری در مورد اینکه محتوای رایگان، پولی (غیر رایگان) و یا ترکیبی از این دو را ارائه دهید، قدم مهمی در برنامه سایت تان است. بعضی از بازدیدکنندگان برای بار دوم، متوجه خواهند شد که باید برای محتوای خود پول پرداخت کنند. ارائه محتوای پولی و رایگان می تواند به شما در ایجاد و جذب مخاطبان موثر باشد. در حالی که اکثر کاربران اینترنتی تمایل به خواندن محتوای رایگان دارند، گزارش های اخیر نشان می دهد که کم کم تعداد زیادی از مردم به سمت محتوای غیر رایگان رفته اند و حاضر هستند برای دریافت محتوای با کیفیت، هزینه کنند.
گام چهارم – ترافیک وب سایت را افزایش دهید.
یک وب سایت زیبا و خوب طراحی شده می تواند به شکست منجر شود، اگر کسی نباشد که بر روی صفحات آن کلیک کند. جذب بازدیدکنندگان و تولید محتوای با کیفیت به یک برنامه بلندمدت نیاز دارد. عناصر کلیدی بسیاری وجود دارد که شما می توانید از آن روی وب سایت خود استفاده کنید تا ترافیک وب سایت تان را افزایش دهید.
گام پنجم – سایت خود را جذاب کنید.
صاحبان وب سایت ها، اغلب بر روی افزایش تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد تمرکز دارند اما تمرکز چندانی بر روی حفظ و نگه داری بازدیدکنندگان ندارند. یک سایت موفق، سایتی است که کاربرانش به آن سایت وفادار هستند و به طور پیوسته به آن سر می زنند. محتوای خوب باعث می شود کاربر، عمیق تر و عمیق تر به سایت شما جذب شود. یک سایت جذاب با محتوای گیرا هم زمان هم تعداد بازدیدکنندگان را افزایش می دهد و هم موجب وفاداری و ماندگاری کاربران در سایت می شود.
گام ششم – از تکنیک های سئو برای باقی ماندن در رقابت استفاده کنید.
میلیارد ها وب سایت وجود دارد که با یکدیگر برای جذب کلیک در رقابت هستند. قرار گرفتن در صدر نتایج موتوهای جستجو، بدون بهینه سازی وب سایت (سئو) امکان پذیر نیست. رسانه های چاپی و سنتی از روش هایی کاملا متفاوت برای هدف گذاری مخاطبان خود استفاده می کنند. نویسندگان محتوای وب سایت شما باید کاملا به اصول سئو و بهینه سازی محتوا، تسلط داشته باشند و از این اصول در نوشتن محتوا بهره ببرند.
گام هفتم – بدون آزار دادن بازدیدکنندگان از سایتتان کسب درآمد کنید.
هنگامی که وب سایت ها برای اولین بار در اینترنت ظاهر شدند، بسیاری از وب مسترها به تبلیغات بنری متکی بودند تا از وب سایت خود پشتیبانی کنند. بعد از آن پاپ آپ ها، پلاگین های صفحه و بنرهای های تبلیغاتی جذاب و متحرک برای جذب کاربران اینترنت به کار گرفته شد. سایت شما باید بتواند بدون بمباران تبلیغاتی که باعث آزردگی خاطر بازدیدکنندگان سایت می شود، کسب درآمد کند.
گام هشتم- استراتژی های شبکه های اجتماعی تان را گسترش دهید.
ترافیک را از طریق شبکه های اجتماعی تان به سایت هدایت کنید. بازدیدکنندگان و مخاطبان تان را تشویق کنید تا از شبکه های اجتماعی شما استفاده کنند. از طریق شبکه های اجتماعی بزرگی همچون توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس، پینترست، اینستاگرام و... می توانید بازدیدکنندگان سایت تان را به طور شگفت انگیزی افزایش دهید.
گام نهم – ترافیک سایت تان را اندازه گیری و تحلیل کنید.
از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مانند گوگل آنالیتیک برای ردیابی عادات و رفتار بازدیدکنندگان سایت تان استفاده کنید. نظارت بر الگوی های رفتاری کاربران سایت، به شما یک تصویر واضح از آنچه در وب سایت تان انجام می دهید را ارائه می دهد. با این ابزارها می توانید بخش های مک بازدید سایت تان را شناسایی کنید و محتوای آن بخش ها را باز نویسی کنید.